09 maart, 2006

 

3voor12: doelgroepgerichte excellente journalistiek

Zoals meerdere mensen van de redactie Mediawatch gebruik ik deze donderdag om flink op te schieten met mijn achtergrondverhaal. Daar hoort natuurlijk ook een postje op deze blog bij, want tot mijn grote ontsteltenis had ik hier nog niets geschreven!

Ik focus mij voor het individuele onderzoek op de internetsite 3v00r12 van de VPRO. Deze muzieksite heeft een ontzettend trouwe doelgroep en loopt veelal voor op trends in de alternatieve muziekscene. Voor mij een uitdaging om te onderzoeken hoe zij dat doen, hoe de doelgroep wordt bereikt en welke plaats deze internetsite inneemt in de muziekjournalistiek.

Wat opvalt bij het bekijken van 3voor12, is de combinatie van verschillende soorten media (audio, video, tekst en animaties). Zou dit de kracht zijn van de site? Daar wil ik achter komen.

Trouwens, is het al iemand opgevallen dat deze blog als eerste verschijnt wanneer je excellente journalistiek invult bij google?

Comments:
@Pieter; het lukt behoorlijk; heb zonet de eindredacteur van de landelijke pagina en die van de lokale pagina geinterviewd. Nog even de rest en dan van het weekend uitwerken. Trouwens, toch geen hard feelings nu ik je geweldige scoop heb afgepakt, toch? ;)
 
@Matthijs:

Peter Bijl heb ik nog niet geinterviewd, ik richt mij meer op de lokale site van Arnhem/Nijmegen. Maar het is zeker een idee om te kijken of er verschillen zijn tussen de werkwijze van verschillende 3voor12 internetsites. In ieder geval bedfankt voor je tip.
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?